lördag 25 juni 2011

Midsommar

Ja nu är snart midsommar över. Hoppas ni alla har haft det bra. Själv har man haft det otroligt bra. Var på hembygdsgården igår på firande med pappa. Mamma var där och sålde lotter. Och så klart att hon ska vinna, en duk till och med. Sen åkte vi hem till mej och grillade och drack gott. Såg på lite kort och en film. Och sen gjorde vi kväll. Mamma och pappa fick ta sängen så sovde jag på soffan med katterna. Första gången dom har sovit här faktiskt.
Mamma satt och virkade på en vante och jag gjorde klart den sista Kaunin sjalen. Nu ska det göras en trådiga innan jag börjar med grytlappar. Måste få slut på lite garn då jag snart druknar i allt garn jag har.

3 kommentarer:

  1. Jätte snygg sjal.
    Gör oxå en i Kauni nu, fast grå :)

    SvaraRadera
  2. Är den hel grå eller är det den med lite lila i? Tycker det är jättehärligt garn och sticka i. Fast det tycker jag om allt garn... =)

    SvaraRadera
  3. Den är helgrå, tänkte det va dax för nåt enfärgat :) och så bara en enkel rätstickad och ingen spetssjal denna gång.
    Ja garnet va inte alls dumt faktiskt :)

    SvaraRadera