torsdag 23 juni 2011

Börjat rensa + ytterligare en sjal

Ja i dag har jag börjat rensa lite i sovrummet. Ska måla om där och fixa så det blir mysigare nu när jag får min nya säng till veckan. Men det är juh det där. Vars ska man börja. Har iallafall fått ut lite möbler därifrån men då fyller man bara på i ett annat rum. Men denna semester ska gå till att rensa i hela huset. Om inte halva iallafall... Måste börja någonstans. Och allt jag inte behöver ska jag sälja på loppisen vi ska ha på bygdegården. Då får man in lite pengar och köpa lite mera onödigt =) fast förhoppningsvis så blir det bara garn man köper.

Och jag har även lyckats göra klart en till Kaunin sjal. Nu har jag bara ett nystan kvar av detta garn och det ska få bli en sjal. Sen ska jag börja sticka sjalar av allt 1trådigt jag har. Och dom brukar också kunna gå fort och göra. Sen är det slutstickat sjalar på ett bra tag. Ska nog börja med lite grytlappar och disktrasor. Som jag har mycket garn till också.

2 kommentarer: