måndag 16 maj 2011

Vårens sista handarbetscafé

Ja det hade vi igår. Temat vi hade var kompost. Hur gör man?
Var rätt intressant. Man kanske ska ta och bygga sej en. För jag har gått om plats på denna stora gård.

Vi hade tårta, vetelängd och kakor som fika igår. Fick höra att det var många som gillade tårtan. Och det uppskattas.


Vi fick även främmande från Umeå. Vilket var jättekul. Fick dock ingen riktigt bra bild på dem men jag hoppas att denna duger.




Vi hade även ett litet vår lotteri. Dom fina vinsterna var bland annat lite blommar, ägg, en kratta, ett par handskar och en flugsmälla. Jag och min mor som håller i handarbetscafeén hoppades att det uppskattades.



Och sist men inte minst. Jag gjorde färdigt min sjal, den är gjort i garnet Crisp. Tycker det är ett härligt garn och sticka med. Och vilka vackra färger.

2 kommentarer:

  1. Jag är så ledsen att jag inte kom igår, men efter allt grävande och fixande ute så tvärsomnade jag på soffan och försov mig alldeles för länge....
    Ni verka ha haft mycke trevligt och jag hoppas ni drar igång till hösten igen.
    Och om du ska åka på stickläger i Bispgården kanske vi kan samåka? Om jag ska dit :)

    SvaraRadera
  2. Hej!! Det var jättekul att hälsa på er =) Det kommer vi defenitivt att göra fler gånger!! Kram// Ritva

    SvaraRadera