söndag 8 maj 2011

Bipsgården

Oj så roligt vi har haft det där. Och vilken underbar anläggning det var. Det som var så synd var att jag hade så otroligt ont i magen, trodde ett tag att jag skulle bli tvungen att åka in akut natten till lördagen. Men som tur var så slapp jag. Och nu mår jag mycket bättre. Men bra är jag inte. Tog lite bilder på lördags morgonen när vi hade ställt iordning allt. Nackdelen med dagen var att det blåste och var väldigt kallt. Men som tur var så hade jag min kära vinterjacka med mej.

Märta-stina bordet. Som min mor hade ordnat så vacker


Märta-Stina.


Margitas utställning med 100 vantar


Ingår också i 100 vantarsutställning


Och även dessa vantar ingick


Anette som hade broderi


Marknaden ute där jag höll till hela dagen

Min poncho blev såld till en lycklig frusen kvinna.


Borden med växtfärgat garn, grytlappar m.m.


Halsdukar. Jag vet att jag inte har hunnit blogga om alla. Men tiden räcker inte alltid till. Även Margitas otroligt vackra virkade filtar.


Hade en garnrea korg med oss. Den var tom när vi åkte hem.


Garn, Grytlappar, Handledsvärmare, Barnsockar, vävda dukar, Färska hemägg, Torkade trattkantareller, Plädar. Ja som ni ser hade vi en massa med oss. Och vi kunde glädja oss att vi hade mindre saker och packa när vi skulle hem.

2 kommentarer:

  1. Ser mysigt ut, trots att vädret va kyligt.
    Vad är Märta Stina för typ av stickning? Inget jag hört om förr.
    //Johanna

    SvaraRadera
  2. Märta-Stina stickade som ingen annan. När hon stickade med två färger snärjde hon tråden som löpte på avigsidan vid varje maska, höll i båda trådarna och tog tråden varannan gång över den flotterade tråden och varannan gång under. Hon band den flotterande tråden på baksidan eftersom mönsterrapporten var så stor.

    Märta-Stina stickade som ingen annan. När hon stickade med två färger snärjde hon tråden som löpte på avigsidan vid varje maska, höll i båda trådarna och tog tråden varannan gång över den flotterade tråden och varannan gång under. Hon band den flotterande tråden på baksidan eftersom mönsterrapporten var så stor.

    Kan man säga i stort sett. Hon gjorde helt underbar mönster.

    SvaraRadera